Táto stránka je doplnkovým krokom k úvodnej stránke modelu.
Kliknutím na tlačidlo sa dostanete späť.Interiér modelu OCTAVIA COMBI G-TEC je prakticky úplne totožný s bežnou verziou. Výnimku tvorí priestor pre rezervné koleso nahradený špeciálne tvarovaným panelom podlahy, ktorý uvoľnil priestor plynovej nádrži umiestnenej za viacprvkovou zadnou nápravou. Vďaka tomuto riešeniu ponúka OCTAVIA s pohonom na stlačený zemný plyn základný batožinový priestor s objemom 460 l a maximálny batožinový priestor s objemom 1 450 l. Rezervné koleso bolo nahradené sadou na opravu pneumatík.
CNG je rovnako bezpečné ako benzín alebo diesel. Nádrže uložené pod podlahou batožinového priestoru spĺňajú prísne bezpečnostné požiadavky a nariadenia. V prípade nehody bezpečnostný ventil uzavrie zemný plyn v nádržiach. V prípade požiaru iný bezpečnostný ventil nechá plyn bezpečne uniknúť.
Citeľná výhoda vozidiel s pohonom na CNG je úspornosť ich prevádzky. CNG je jedno z najlacnejších palív a prevádzkové náklady sú tak zhruba o 50% nižšie v porovnaní s benzínom alebo naftou. Spotreba vozidiel s pohonom na CNG, uvádzaná v m3 / 100 km, je skoro rovnaká ako v litroch benzínu. Vozidlo s pohonom na CNG sa oplatí najmä vodičom s vysokým ročným nájazdom.
V Európe je zhruba 4 500 verejných staníc pre čerpanie CNG, na Slovensku je v súčasnosti motoristom k dispozícii 11 verejných plniacich staníc CNG.
9 plniacich staníc CNG, ktoré sú prevádzkované v samoobslužnom režime, je prístupných zákazníkom nepretržite 24 hodín denne a 365 dní v roku.
Vedeli ste, že plyn je najstarším palivom pre spaľovacie motory? Etienne Lenoir vo Francúzsku a Nicolaus Otto v Nemecku postavili po roku 1860 motory spaľujúce plyn.
V dnešnej dobe produkuje zemný plyn o 20-25% nižšie emisie CO2. Vozidlá ŠKODA G-TEC tak ďaleko menej znečisťujú ovzdušie než vozidlá na bežné palivá.